Ofte stillede spørgsmål

Born·host sælger dig en testet og sikker nøgleboks, som sikrer at din gæst blot behøver at modtage en kode for at komme ind i huset. Der er derfor intet behov for fysisk nøgleoverlevering. Vi anbefaler at du selv samt Born·host har en ekstra nøgle. Har du selv en nøgleboks er du naturligvis velkommen til at bruge denne.
Vi anbefaler alle gæster, at have deres eget sengebetræk med. Hvis ikke sørger vi naturligvis for at de kan låne af os. Du skal med andre ord ikke bekymre dig.
Hos Born·host er vi meget opmærksomme på, at gæsten i dit hjem kommer til et rent og pænt hjem hver gang! At komme til et rent hjem er det første skridt mod en god ferieoplevelse, vi sørger for at dit hjem er professionelt rengjort før alle udlejninger. Hvis du selv ønsker at stå for rengøring, så er der også mulighed for dette! Vi aftaler blot at du står for rengøring så ofte som du vil, og modtager et kontantbeløb svarende til det vi sparer ved ikke at skulle stå for rengøringen.
Vi er stolte af at kunne sige, at i Born·host er der ingen bindingsperioder og opsigelsesperioder. Dog er du, af hensyn til loyalitetsforpligtelsen, bundet af at benytte vores services i den periode hvor der forefindes gældende bookninger, som endnu ikke er fuldt afviklet.
Hos Born·host tror vi på at tillid mellem os, dig og udlejer gør, at udgifter til aflæsning og kontrol af el og vand, er en unødvendig udgift. Vi anbefaler derfor, at den forventede udgift til forbrug tillægges lejen, i stedet for omstændelige efterkrav. I de meget usandsynlige tilfælde, at der har været tale om en overdreven brug af vand eller el, sikrer vi os via et depositum, at vi kan opkræve det hos gæsten. Vi beder dig selv tjekke, hvis du har mistanke, og så vil vi gerne stå for, at kontakte gæsten. Airbnb’s værtsgaranti er ligeledes altid med til at beskytte mod misbrug fra gæstens side.
Vi henviser til hjemmesidens forside, og opfordrer i øvrigt altid til at kontakte os ved yderligere spørgsmål. Vi tør godt påstå at vi er billigere, mere fleksible og når ud til et større publikum, sammenlignet med de almindelige udlejningsbureauer.
Alle udlejninger gennem Born·host er dækket af Airbnb’s værtsgaranti, på alle skader på ejendom op til 6.000.000. For en detaljeret gennemgang af værtsgarantien henvises til airbnb.dk. Born·host anbefaler at supplere værtsgarantien med personlige tings- og/eller indboforsikring.
Vi kan tilbyde en række forskellige løsninger for at sikre dig imod usikkerheden ved sene afbestillinger. Du kan vælge imellem både en meget fleksibel løsning, hvor du er åben for sene afbestillinger, en striks tilgang hvor du får 50% af beløbet selv ved tidlige afbestillinger. Som standard vil vi have en politik om 50% refundering ved afbestillinger op til en uge før indkomst. Vi lytter altid til jeres ønsker og tilpasser reglerne derefter.
Vi står for al kommunikation med gæster. Dit hjem bliver præsenteret på engelsk, men vi kommunikerer også på andre sprog efter behov.
Vi sørger for at formidle telefonnumre til diverse eksperter, som kan sørge for hurtig ”udrykning” når din gæst har brug for det. Derudover vil vi selv være behjælpelige med hjælp på de mere basale spørgsmål/problemer.
Som kunde hos Born·host skal du være opmærksom på, at dit hus står udbudt til en højere pris på Airbnb, end hvad der fremgår af din afregning, dette skyldes at Airbnb påfører lejer et mindre gebyr for brugen af deres platform. Denne ydelse pålægges din gæst som et bookinggebyr og forsikringstegning, men er ikke inkluderet i vores regnskab med dig, ej heller indbyrdes mellem Born·host og Airbnb. Born·host tager altså 15 % i kommission af den udbudte pris, og ikke 15 % af den pris din gæst maksimalt betaler til Airbnb.